27 Ağustos 2012 Pazartesi

In my bOdrum

Bu yaz kendi öz hakiki evimden çok Bodrum'a gittim sanırım. Pardon ben kışın çok soğuk yazın da çok kurak diye Ankara'ya gitmeyi epeydir bırakmışım. Ama Bodrum'a gitmek için bir kaçış sebebine ihtiyaç yok, ora her daim en çekici...

Benim gidişlerim bu yıl biraz enteresan oldu çünkü haftalık izin alamadım. Madem öyle ben de haftasonlarından 1 aylık tatil çıkarmazsam dedim ve yaptım hala da devam etmekteyim. Para bok mu hiç değil. Nisan'dan beri mütemadiyen havaalanı sitelerinde promosyon, ucuz bilet kovalayan ben bir süre sonra aldığım biletleri takip edememeye başladım. Havayolları şirketlerini tek tek arayıp "Benim sizde bir biletim var galiba ama ne zamandı?" dediğimi bilirim. Bilet tarama konusunda www.bavul.com'u tuttum. Tek bir siteden tüm işlemi yapabiliyorsunuz, isterseniz canlı biriyle de görüşebiliyorsunuz takıntılıysanız. Ama artık nedense insanlar beni aramaya başladı "Hacı Bodrum'a gidiyorum sen bilirsin hangi uçak ucuz?" Hatta bu dialoglar daha da gelişti "Yarın Bodrum'dayım görüşürüz"e döndü. İyice yerlisi oldum. Oysa ki bir haftasoncuklardan ibaret.

Dingin Haziran

Her gidişim de farklı bir konsepte bürünmek de farklı bir deneyimdi. Sezonu ilk Haziran başında kimseler yokken açtım ki bir kafa dinleyeyim. Askeri kampın orada Marina'ya yakın Hotel Bircan'da kaldım. 2 yıldızlı bir otelden fazla bir şey beklememek lazım. Gece geçirmelik, marinaya yakın konum şukela, gerisi boş. 1-2 gece kaçamaklar için uygun. Gündoğan çocuğu ben bu gidişimde evsiz olduğumdan farklı koylar denedim. Torba'da önce Kalabalık diye bir beach restoranda denize girdim. İşletme 3'ün 5'in hesabını yapan en uyuzlardan ama bu uyuzluklarını ben tüm keyfimi yaşadıktan sonra yaptıkları için takmıyorum. Hemen ilerisindeki Bodrum Sanatevi'yse şeker mi şeker. Bana bir bira patates dedim. Yazık tek yemeğim bu sanıp beni patatese boğdular. Manzara, ortam, çalışanlar çok sıcakkanlı. E adı üstünde sanatevi, gidilir.

Sonraki gün de her zamanki mekanım Sarnıç'a gittim. Sezon olmadığı için iyiydi. Ancak bayramda geldiğimizde gördüğümüz muamele küstürmesini bildi. Kronolojik gidiyorum o yüzden az sonra...

Dingin Haziran Bitez'i
Bodrum merkezde kalınca gidilecek yerler de bellidir. Marina'ya yakın olduğum için Sünger Pizza'dan vazgeçmedim tabi. Ora da beni yerli zannediyor artık. Burada favorim Sünger Spesiyal Pizzası. Tonlu, kalamarlı pizza olur mu demeyin oluyor. Balıkları, salataları da güzeldir. Aynı sırada balıkta Memedof, Gemibaşı, restoran olarak Musta, Cookshop, Liman Köftecisi iyidir. Gece Adamik, Körfez demlenilir, house seviyorsanız Barbeast iyidir. Özel DJ'ler geldiğinde tercihimdir. Mandalin'de de güzel performanslar olur. İçkinin dibine vurduysanız Kule'de de bulabilirsiniz kendinizi. Fink'in Küba'nın tıkış tepişliği fenalarda. Buralara 3'te 4'te girmek gerek randıman almak için. Çarşı tarafları apaçi, kro. Halikarnas el değiştirdi diyorlar da kitle değiştirdiğini sanmıyorum apaçiler bu sene köpüksüz dans ediyordur en fazla. Bir zamanların en güzeli Mavi'si de el değiştirince bozanlardan. Gece hayatı biraz merkez dışına kaymış artık. Türkbükü küçük bir Kuruçeşme olmuş. Yalıkavak Billionaire ile ultra lüks marinasında beyaz gömlekli yatçılarını ağırlamakta. Ship a Hoy tüm kitlesini Ulus 29 işletmesinde Maki'ye kaptırmış Makiyse kıllicik alanda üstüste bir çaba insanları koparmaya çalışıyor. Kumm Hotel geniş alanına Sortie kurmuş ama "kalantor on the beach" olmuş. Gördüğünüz üzere tüm bunları bilmem varoştan sosyeteye kişilik çatışması içinde bir tatil yaptığıma işaret.

Neyse haziranı sessiz sakin atlattık. Yalnız dönüşümde Onur Air'in 5 saatlik rötarını ve hayatımdan bu sayede çıkışını atlamamak gerek. Rötar da demeyim 5 saat bekledim baktım gelen giden yok THY bileti aldım gittim işe sabah gitmem gerekirken oglen 4'te. Bir daha da pzt sabahına bilet almadım, almam...

İyi aile çocuğu Temmuz

Temmuz ayı benim için aile saadeti ayıydı. Gündoğan'daki ev Temmuz'da tutuluydu sadece. Teyzelik ve evlatlık görevlerimi yerine getirdim. En güzel yanı cüzdan taşımadan sadece plajda yatmak oldu. Geceleri de Türkbükü gece hayatını bu zamanlarda test ettim malum yakın mesafe. Türkbükü'nde yeni açılan Garos başarılı olmuş ambiyans ve lezzet açısından. Hemen dibindeki Doğal Türkbükü Dondurma zaten efsane. Ama o kuyruk olmasa...Maki'yi müzik açısından beğendim. Merkezde o müzikleri apaçilerle dinlemektense sosyeteyle dinlemek daha akıllıca olabilir ama çok kalabalık, garsonlar tepenizde, rezosuz gidilmez. Terin tere karıştığı bir gece yaşarsınız.

Can Luca the yeğen
Temmuz'u gündüz iyi aile çocuğu gece de sokak çocuğu olarak geçirdim diyebiliriz. Bodrum'un favori partnerim İdil de orada olunca olur olmadık yerlerde planking yapmayı, shotları gömmeyi ihmal etmedik. Nedense bu gecelerin sonu da hep Kule'de bitiyor =)
daimi planking modelim idil @kule

Tikican Ağustos

Ağustos'ta evsizim diye duruldum bir bayramı bekledim. Hesapta kızkıza Yalıkavak'ta yazlıkta tatil yapmak vardı. Ancak son anda ne yazlık kaldı ne kızlar. Kalan sağlar Yalıkavak'ta Çavuş'un Yeri diye son boş kalan apartı ayarladık. Beklentimiz son derece düşük olduğundan ortaya çıkan sevimli yer bizi şoka uğrattı. Bir de havayolları kaşarı ben nasıl oldu bilmiyorum ama bayram biletini önceden almayarak son dakika göçüğünü yedim. Mecbur en ucuz olan cuma gecesini aldım kalacak yerim yokken! Bodrum'da illa biri olur kafasıyla almışım bileti ama öyle olmadı. Sokakta kaldım derken annemin arkadaşının kızları sahip çıktılar sağolsunlar hem de THY rotarı sonucu sabahın 3'ünde inmeme rağmen. Kalan günler Temmuz'daki gibi "cüzdan yok plajdayım" şeklinde geçemedi. Beleşe yatmalarımın hepsinin acısı çıktı 3 günde. Bayram da söz konusu olunca beachler dayadı 75tl'ye ye iç mantığı. İnadımız inat aşmadık 75'i suydu sodaydı=) İlk gün yakın diye Dodo'ya gittik. Kitle bir tuhaf aileler ağırlıkta ama dj bunun farkında değil. Serdar'ından Tarkan'ına Türkçe repertuarım oluştu. Bir de bu tatilin marşı "in my bedroom". Dodo'nun denizi çok güzel, geri kalanında bir olay yok ne çok iyi ne çok kötü. O günün gecesinde Adamik-Barbeast-Fink(bu kısım nasıl oldu hatırlanmıyor) yapıldı. Adamik'te Sandozsuz dönülmez. Yan mekanın müzikleriyle kopuyorsunuz gereksizce. Aslında içeride harbi parçalar çalıyor ama bir grup insan daracık mekanda tv'ye bakıyor oluyor klipler için o komik bir görüntü.

İkinci gün otto flamm seçtik. O akşam manevi dedem Mulatu Astatke çıkacaktı konsere. Ekipte kimse beğenmediğinden izleyemeyecektim bari gündüzünde provasından faydalanayım dedim. Deniz leşti beklenmedik biçimde o yüzden moraller gitti. Burada da 75'i çıkarmak güç oldu. Fiyatlar aslında makul ama zorla 75 dedikleri için 2 öğün çıkardık mecburen. Zorla yedirdiler resmen.Yemekler güzel ama, otto kalitesi mevcut. Denizin güzel olduğu bir gün ve bayram kazığı dışında gidilesi. Akşamları da sadece konser olduğunda doluyor.

otto flamm
3.gün de Sarnıç'a gidelim dedik kalktık tee Bitez'e gittik. Öncesinde arayıp rezervasyon yapayım dedim yer var ama 12'den sonra düşüyor rezolar dedi hatun. Gittik 12'den sonra her yer boş orası olsun diyoruz yok rezerve diyor e hani düşüyordu diyince de yok öyle bişi diyorlar. Dellendik tabi eski güleryüzlü çalışanlar gitmiş yerine ukala, gözlerinden $'lar fışkıran embesil tipler gelmiş. Alın 5 kişi size 3 minder diyince çıktık gittik. İyi de olmuş çünkü mis gibi bir koya sahip Aktur İnceburun'a gittik. Beachlerin çocuk havuzu boyutuna indirgedikleri ipler burada uçsuz bucaksızdı. Doyasıya yüzdüm. Gündoğan favorimdi ama buranın serinliği beni benden aldı. Bir Aktur çocuğu olarak da özlemişim bu tadı iyi geldi. Öyle 75-100 tl ye iç baskılarından da uzak insan gibi vakit geçirdik. Akşam da meşhur Yalıkavak kavaklı köftecisi ardından da Bodrum yaptık. Bodrum'da önce Cookshop'ta damar parçalarla bunalıma sürüklendikten sonra Mandalin'e Kafası Karışık Kontrtenör Nuri Harun Ateş'i dinlemeye gittik. Kafası gerçekten karışıkmış onu gördük. Bir anda arya söylerken anında oyun havasına geçebiliyor. Tam bir Bird Cage karakteri. Çok eğlendik. Keşke ilk yarısından izlemeye başlasaymışız dedik, doyamadık.

Son günümüz de Çavuş'un Yeri'nde azcık güneşlenip uçağa gitmekle geçti. Çavuş'un Yeri akşam rakı balık için de ideal. Denizin dibinde günbatımı şahane, mezeler leziz, fiyatlar uygun. O sırada Memedof, Sait gibi ağır abiler de mevcut. Bura da idare edecektir. Aile işletmesi, 3 günde odayı hiç temizlemediler ama vardır bir sebebi çok takılmadık=)

Neyse yaz henüz bitmedi daha Eylül, Ekim, Kasım Bodrum'larıyla da geri döneceğim. Evet Kasım dedim gittim Atlasjet promosyon yaptı gidiş dönüş 68 tl diye Kasım'ın ortasına bilet aldım. Pastırma sıcaklarına duacıyım, hayırlısı...